Rozgrzewka przed treningiem na siłowni

Gubienie zbędnych kilogramów to trudna sztuka – zwłaszcza dla tych osób, które wielokrotnie podejmowały już walkę ze swoją nadwagą bądź otyłością, a mimo stosowania najróżniejszych diet i zabójczych ćwiczeń fizycznych wciąż wyglądają dokładnie tak samo jak wcześniej, zanim jeszcze postanowiły coś ze sobą zrobić. Nie da się niestety schudnąć łatwo, prosto i przyjemnie. Wszyscy, którzy tak twierdzą, albo po prostu kłamią i starają się wlać odrobinę nadziei w serca innych ludzi, albo po prostu sami nigdy w swoim życiu nie mieli poważniejszych problemów z wagą i nie wiedzą, czym jest trud odchudzania. Całe szczęście to gubienie zbędnej tkanki tłuszczowej można sobie jednak ciekawie ułatwić. Zamiast skupiać się bez przerwy na trzymaniu idealnej diety i katować się niesmacznymi, dietetycznymi produktami, lepiej wygenerować ujemny bilans kaloryczny z pomocą aktywności fizycznej. Ruch to zdrowie! Ruch to życie! Ruch dodaje energii, motywuje do działania i pozwala chudnąć. To najlepsza recepta na uzyskanie szczupłej i zgrabnej sylwetki. A jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć jak najszybciej i uniknąć późniejszego efektu jojo?

Każdy, kto uda się na siłownię po raz pierwszy w życiu, od razu dostrzeże to miejsce, które skupia w sobie największą ilość osób nieco grubszych od pozostałych. Podczas gdy umięśnieni mężczyźni i kobiety o zabójczych sylwetkach panoszą się w strefach z wolnymi ciężarami, ewentualnie z praktycznymi maszynami, wszyscy ci, którzy są trochę grubsi, znajdują zadowolenie w punkcie skupiającym w sobie urządzenia cardio. Te wszystkie rowerki stacjonarne, orbitreki, steppery i bieżnie są według nich najlepszymi narzędziami do palenia tkanki tłuszczowej. W szczególności upodobały je sobie kobiety. Panie potrafią spędzać na takiej strefie nawet kilka godzin dziennie, wierząc głęboko w to, że im dłużej będą jeździć czy im więcej kilometrów uda im się przebiec, tym więcej kalorii spalą i tym szybciej schudnąć. Niby jest to prawda, ale jednak nie do końca. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że ludzki organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do typowego aerobowego wysiłku, dlatego po pewnym czasie (i to wcale nie takim długim) przestaje on na niego jakkolwiek działać. Człowiek tylko się męczy, a nic z tego tak naprawdę nie wynika. No to jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć, skoro aeroby odpadają?

Warto by było jednak dokładniej wyjaśnić, dlaczego treningi aerobowe nie są najlepszym narzędziem do spalania tkanki tłuszczowej. W końcu generują one mniejszy bilans kaloryczny. Pozwalają spalać kalorie, co łatwo można samemu zauważyć – podczas biegu czy jazdy na rowerze człowiek bardzo szybko się poci, dlatego może się domyślić, że zaczyna palić swój tłuszcz. Teoretycznie więc wystarczy kontynuować takie działania, aby prędzej czy później osiągnąć swoją wymarzoną wagę i przestać przejmować się swoim gorszym wyglądem. Tak rzeczywiście wygląda to na samym początku. Już po kilku tygodniach ciało adaptuje się do wysiłku – ćwiczący sam zaczyna zauważać, że pokonanie pięciu kilometrów, po których wcześniej nie był w stanie złapać oddechu, nagle przestaje być dla niego jakimkolwiek wyzwaniem. Musi ćwiczyć coraz mocniej, częściej i dłużej. Stopniowo zwiększa intensywność wysiłku i spędza na siłownie coraz więcej czasu, ale dochodzi ostatecznie do takiego momentu, w którym nie wie, co zrobić dalej, aby pobudzić organizm do palenia tłuszczu. Biegać przez kilka godzin z rzędu? Jeździć na rowerze codziennie, pokonując setki kilometrów? Nie ma to większego sensu. Lepiej więc zastąpić takie typowe treningi aerobowe czymś zupełnie innym.

Jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? W tym momencie trenerzy personalni zgodnie przyznają, że najlepszym narzędziem do pozbywania się zbędnej tkanki tłuszczowej są po prostu treningi siłowe. Każdy może je wykonywać. Nawet osoby otyłe lub mające lekką nadwagę mogą spokojnie podnosić ciężary, z treningu na trening podnosząc intensywność ćwiczeń. Takie treningi trwają maksymalnie półtorej godziny. Każdy znajdzie na nie czas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here