Naucz się skutecznie żonglować węglowodanami w diecie

Zdrowa dieta pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów. Sprawia, że czujemy się lepiej każdego dnia oraz wydłuża nasze życie. Nie bez powodu ktoś kiedyś powiedział, że jesteś tym, co jesz. To ważne aby każdy posiłek był zbilansowany i podzielony na odpowiednie wartości odżywcze, takie jak węglowodany, białka i tłuszcze. Cukry również są ważne, ale w znacznie mniejszej ilości, a ich źródłem powinny być owoce. Skoro już wiemy, co powinien zawierać posiłek, przynoszący energię na cały dzień, zwróćmy uwagę na to, co mamy do wyboru i co znajduje się na półkach sklepowych. Z każdej strony wołają do nas odtłuszczone produkty w wersji light, zdrowe batoniki i inna spożywka udająca zdrową żywność. Na czym się skupić? Przede wszystkim dbajmy o to, aby za każdym razem, kiedy odwiedzamy sklep, mieć przy sobie listę zakupów, którą wcześniej przygotujemy w domu. To pomoże nam nie łapać wszystkiego z półek jak leci i uporządkuje nasze menu na najbliższy tydzień. Wybierajmy świeże owoce i warzywa, kasze i ryże oraz mięso ze sprawdzonego źródła. Nie zapominajmy też o rybach, które należy jeść 2-3 razy w tygodniu. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy dany produkt jest zdrowy, zróbmy prosty test. Polega on na sprawdzaniu składu i porównaniu go z innymi, dostępnymi w sklepie z tej samej kategorii. Wygrywa ten, który ma najmniej składników z których jest skomponowany. Nie bójmy się produktów pełnotłuszczowych. Jeśli są one ze sprawdzonego źródła, takie tłuszcze będą nam służyć jako energia przez cały dzień. Istnieją sekcje które wymagają od nas większego zainteresowania. Ważne jest aby zastanowić się i zaplanować co jeść zamiast chleba, który nie zawsze jest odpowiedni, a w większości przypadków zapycha nas na krótki czas. Warto sięgać po wafle ryżowe, pełnoziarniste odpowiedniki, suchary. Konkretnie zbilansowana dieta, pomoże nam wyrównać apetyt już po pierwszych 21 dniach i ochota na zachcianki szybko minie. Odpowiednie wyrównanie w posiłku wszelkich składników, zmniejszy ochotę na chleb aż w końcu okaże się, że nie jest on wymagany w naszej codziennej diecie. Ale nie tylko jedzenie jest istotne w całym tym procesie. Przygotowanie posiłków wymaga od nas staranności i odpowiedniego planowania. Im częściej będziemy to robić, nie spotka nas sytuacja w ciągu dnia w której jesteśmy bardzo głodni i rzucimy się na pierwszy lepszy batonik z automatu. Niektórzy nie wyobrażają sobie drugiego śniadania bez kanapki i słodkiej herbaty. Na wszystko jest sposób i metoda. Należy powoli wprowadzać nowe zwyczaje, aby organizm miał czas na adaptacje. Można tu szukać zamienniki typu pożywna owsianka, która zapełni nasz brzuch na długie godziny. Smaczne omlety, przygotowane na bazie jaj i białka, które skutecznie wypełnią nasze zapotrzebowanie na słodkie. Dzięki tak sporządzonej diecie, jest więcej niż pewne, że od wysoko przetworzonych słodyczy minie. Co przyniesie prawdziwą wolność. Zazwyczaj zapychanie się węglowodanami, typu chleb, maskuje nasze wysokie zapotrzebowanie na białko, którego dostarczamy za mało. Pamiętajmy aby urozmaicać posiłki jajami, mięsem oraz dużą ilością warzyw. Odpowiednia ilość błonnika pozwoli na sprawne działanie metabolizmu oraz wyrównanie gospodarki hormonalnej. Nie każdy jest w stanie zjeść 5 porcji warzyw i owoców. Pamiętajmy o świeżych sokach, które są doskonałą alternatywą dla chrupania klasycznej marchewki. Ostatnią cegiełką do tego zdrowego muru jest aktywność fizyczna. Można zacząć powoli od 3-4 spacerów tygodniowo, by następnie zwiększać ilość. Wiosną i latem, warto sprawdzić czy bieganie to nasz konik. Natomiast jesienią i zimą postawić na siłownię lub treningi w domu. Ciało i kondycja fizyczna, podziękuje za każde wejście po schodach, zamiast skorzystanie z windy. Optymalna dieta oraz ruch fizyczny, zapewnią długowieczność i zdrowie, które jest tak ważne w dzisiejszych czasach siedzenia na kanapie i oglądania seriali. Każdy dzień jest dobry na rozpoczęcie przygody ze zdrowym stylem życia lub przynajmniej zrezygnowanie z jednego, niezdrowego nawyku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here