Trening dla początkujących.

Łatwo zauważyć, że w dzisiejszych czasach wygląd jest bardzo ważny. Choć są osoby, które mówią, że liczy się tylko wnętrze, większość lubi o siebie dbać. Chodzimy przecież do sklepów, kupujemy modne ubrania, dbamy też o czystość naszą oraz naszego mieszkania. Lubimy otaczać się ładnymi rzeczami, bo jest to przyjemne dla oka. Wiele osób dba też o swoją sylwetkę. Niektórzy mówią, że robią to dla zdrowia, inni dla urody. Mężczyźni lepiej się czują i są pewniejsi siebie, kiedy chodzą na siłownie. A kobiety uprawiają fitness, żeby być smukłym i zgrabnym. Jest to bardzo dobra tendencja, coraz więcej osób widzi się jak biegają po ulicach.
W końcu w co najlepiej inwestować, jak nie w nasze zdrowie? Ale co mają powiedzieć osoby, które zawsze spędzały wieczoru przed telewizorem albo komputerem? Nie jest łatwo takim osobom, po prostu wstać i pójść biegać lub na siłownie. Nie wiedzą jak zacząć, jak się ubrać. Niektórzy mogą nawet się obawiać, że inni będą się z nim śmiali. Co można więc doradzić początkującym?

Warto przemyśleć, jaki rodzaj aktywności były dla nas atrakcyjny. Często sport nie musi oznaczać tylko męki, ale może to być przyjemność. Dla niektórych dobrym wyjściem są spacery. Jaki cel możemy sobie postawić?
Możemy zacząć od krótkich spacerów np. tylko godzinę dziennie. Kupmy sobie wygodne adidasy oraz pójdźmy w miejsce, które jest przyjemne takie jak park czy las. Gdy po takim spacerze, czujemy się wyluzowani i odprężeni sprawi on nam ogromną przyjemność. Wtedy nie będziemy musieli się zmuszać, żeby wyruszyć na spacer innego dnia, ale będziemy szli z dużą chęcią. Dobrą porą roku na zaczęcie spacerów jest wiosna albo lato, ponieważ nie każdy chce wyjść na dwór, gdy jest zimno i pada deszcz.

Gdy nasze spacery trwają już kilka tygodni lub miesięcy być może zdecydujemy się na jakąś większą aktywność. Co to może być? Jedną z opcji jest bieganie. Możemy biegać na tych samych trasach, po których spacerowaliśmy. Będziemy wtedy czuli się pewniej. Na pewno od razu nie przybiegniemy całej trasy. Od czego więc zacząć? Spróbujmy przeplatać marsz biegiem. Możemy zacząć od minuty marszu, a następnie minuty biegu. Gdy nasza forma będzie coraz lepsza możemy zwiększać czas biegu. Naszym celem może być godzina samego biegu, ale aby dojść do tego poziomu minię kilka miesięcy nawet rok. Zainwestujemy również w odpowiednie buty żebyśmy nie mieli problemu z bólami stóp, ponieważ mogłoby nas to bardzo zniechęcić do biegania. Z czasem może zechcemy kupić specjalne ubrania do biegania w sklepach sportowych. Są uszyte one z takich materiałów które zapewniają odpowiednią cyrkulację powietrza więc nie będziemy się pocić.

Inną opcją, aby rozpocząć naszą aktywność jest kupienie karnetu na siłownię. Wiele siłowni oferuje pierwszą wizytę gratis. Jest to dobra opcja ponieważ możemy odwiedzić różne siłownie i zobaczyć, która będzie dla nas najlepsza. Gdy jesteśmy na siłowni pierwszy raz, nie musimy skupiać na ciężkim treningu. Warto rozpocząć spokojnie. Pierwszego dnia zapoznajmy się z wszystkimi sprzętami, które są na naszej siłowni. Spróbujmy użyć bieżni lub rowerka. Być może nigdy nie używaliśmy Orbitreka. Możemy również pójść na dział, który pomaga nam budować mięśnie. Przyjrzyjmy się co tam się znajduje jak ćwiczą inni mężczyźni. Pamiętaj jednak, że ciężkie ćwiczenia fizyczne mogą prowadzić do wielu kontuzji, Nie próbujmy, więc od razu nakładać dużych ciężarów bez odpowiedniej rozgrzewki lub wiedzy. Możemy przemyśleć, aby zainwestować w pomoc trenera personalnego. Jest to szczególnie ważne, gdy chcemy ćwiczyć siłowo. Jednak gdy naszym celem jest bieganie na bieżni lub fitness na rowerku, za zwyczajnie nie grożą nam ciężkie kontuzje. Istnieją różne typy treningów na siłowni. Może to być trening na siłowni dla piłkarza, tutaj liczy się nie tylko siła, ale przede wszystkim szybkość. Możemy również skorzystać z zajęć Crossfit. Gdy chcemy ćwiczyć na siłowni naszym celem może być budowanie masy albo zwiększenie siły. Pamiętajmy, że oprócz ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta, szczególnie wysoka zawartość białka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here